شناسه خبر : 40756
دوشنبه 07 دي 1394 , 09:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی/تصاویر

پیکر شهید داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما صبح امروز تشییع شد.

پیکر مطهر شهید داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما از مقابل ساختمان شماره 4 معاونت فناوری و رسانه‌های نوین تا مسجد بلال صداوسیما تشییع شد و سپس به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) جهت انجام مراسم تدفین منتقل شد و طبق وصیتش که خواسته بود در کنار همرزمان شهیدش که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، به خاک سپرده شود، در قطعه 40 گلزار شهدا تدفین شد.

داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما است که در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در شهر حلب سوریه به شهادت رسید. داود جوانمرد، متولد 1349 تهران، فرزند اول خانواده است. وی پس از به پایان دوران دبیرستان در رشته علوم تجربی، در سن 16 سالگی به جبهه رفت. او در سال‌های آخر جنگ تحمیلی(حدود سال 1365) تقریباً سه سال در جبهه جنگید. پس از دوران دفاع مقدس، جوانمرد تصمیم گرفت به کردستان برود و با ضد انقلاب بجنگد. در آنجا حدود 3 سال فرمانده گردان منطقه عملیاتی سقز بود. پس از بازگشت از کردستان در سال 1376 به استخدام رسمی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درآمد؛ وی در این سال ها ابتدا در بخش حراست و سپس در معاونت فنی این سازمان فعالیت کرد.  شهید جوانمرد چند شب پیش در منطقه حلب سوریه مورد اصابت ترکش های خمپاره دشمنان اسلام قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi